Ikastetxearen teknologiari buruz ari
garenean, elementu desberdinen jokatzeko moduez, teknikez, sistemaz edo lan
egiteko planaz edo metodoez ari gara. Teknologiak, beste modu batean
esanda, ikastetxearen programa, sistema, curriculum proposamenen diseinua eta
antolakuntzari buruzko beste hainbat alderdi lantzea hartzen du barne.
Nire
ikastetxearen egoerari erreparatuz, klase emateko irakasleek beti plan bera
jarraitu dutela uste dut. Hau da, betidanik egon
dira azalpenak ematen, ikasleek entzuten zuten bitartean. Kasu hauetan, metodo
horri jarraituz, etxerako lan zehatzak bidaltzen zituzten, ikasleek etxean
lanean aritzeko helburuarekin. Hala ere, salbuespen batzuk ere egon dira, non
irakasleak ikasleen hartu-emanak sustatzen zituen eta teoria dinamikoago egiten
zuen.
Azterketei
begira, askotan izan ditugu test moduko probak. Hauek, emaitzak zuzentzeko
erraztasuna ematen duten probak dira eta, askotan galderak garatzeko aukera
faltan bota dugu.
Bestalde, ospakizunei
dagokienez adibidez, sistema oso definitua zegoen: aurreko asteetan prestatuko
ziren mozorro edo apaingarriak, eta asteko azken egunean egingo zen
ospakizunaren festa. Honela, ikasleek gelan ekintzak egitearen helburua
betetzen zen.
Bukatzeko,
esan beharra daukat ez dudala inoiz somatu arazodun ikasleentzat ikastetxeak diseinatutako
plan berezirik. Egoerotan, irakaslearen araberakoa zen emaitza; arazoa
azaleratzen zen momentu horretan irakaslea arduratu egiten bazen, ikasleak
behar zuen irtenbidera hurbil zitekeen egoera, alderantziz bazen ordea, arazoak
aurrera jarraitzen zuen. Batzuetan beraz, nik uste dut ikastetxeko egoerei
egokitutako sistema edo lan-plan
zehatzak faltatu izan direla, baita hori burutzeko prest zeuden partaideak ere.
No hay comentarios:
Publicar un comentario