jueves, 22 de diciembre de 2016

Egitura

Egitura, hezkuntza prozesua bideratzen duten elementuen multzoa da. Haien arteko erlazioa ezinbestekoa da funtzionamendu egokia lortzeko eta haien artean sistema konkretu bat zehazten da, ekiteko arau eta prozesamenduen bidez (formalki edo ez-formalki zehaztuak).

Nire ikastetxearen analisian, elementu gehiago egon arren, oinarrizkoen artean hauek aurki ditzakegu, rol eta funtzio desberdinekin:

ELEMENTUAK
ROLAK/FUNTZIOAK
         Irakasleak
Irakastea, klase ematea
Klaseko arauak identifikatzea
Ikasleekiko elkar-emanak sustatzea
Helburuez arduratzea
Ikasleen ongizatea bermatzea
Familiekiko erlazioa sustatzea
Ordutegien barruan, ekintzak antolatzea
Ikasleen egoera eta arazoak ezagutzea
Klaseko harreman egokiak sustatzea
Materialak prestatzea
Ahozko komunikazioa lantzea
Ikasleak motibatzea eta haien ongizatea bermatzea
Ebaluazioa burutzea
Bilerak egitea
        Ikasleak
Ikastea
Disfrutatzea
Gelako ekintzak betetzea
Azterketak gainditzea, Gaitasunak barneratzea
Kideak errespetatzea
Etxerako lanak betetzea
Klasean  ahaleginak egitea
Zuzendaritza taldea
Zentroko egoerak ezagutzea eta horien inguruan alldaketak sortzea
Ikasleen egoera eta arazoak ezagutzea
Ikastetxeko curriculuma ezagutu eta zehaztea
Ikasleen integraziorako lan egitea, besteak beste
Eskolako materialez arduratzea
Irakasleen formazioaz arduratzea
Behar den guztietan, laguntzea
Bilerak egitea
Familiak
Umeen garapena ezagutzea
Eskolarekin harremanetan egotea
Interesa eskaintzea
Etxerako lanekin laguntzea
Motibazioa piztea

Haien artean zehaztutako arauak, rolak eta antolatzeko era aldatzeko aukera egotea ezinbestekoa da egoerari irtenbideak emateko eta funtzionamendu egokia lortzeko, komunikazioaz eta koordinazioaz baliatuz. Beraz, unitate edo elementu guztien artean erlazio sistema bat ezartzea beharrezkoa da.


Halaber, egitura formala eta informala desberdindu beharra dago. Adibidez: egitura formalaren arabera (idatzia, curricularra), ikasle guztiak haien artean errespetatuko dira, baina hala ez bada, egitura informalari esker (ez idatzia), irtenbideak aurki daitezke (aparteko plangintza bat egitea halako egoerak saihesteko).

No hay comentarios:

Publicar un comentario