EGITURA: Egitura, hezkuntza prozesua bideratzen duten elementuen multzoa da. Haien arteko erlazioa ezinbestekoa da funtzionamendu egokia lortzeko eta haien artean sistema konkretu bat zehazten da, ekiteko arau eta prozesamenduen bidez (formalki edo ez-formalki zehaztuak).
Aztertutako egoeran, elementu hauek aurki ditzakegu, rol eta funtzio desberdinekin:
ELEMENTUAK
|
ROLAK/FUNTZIOAK
|
|
Egunerako materiala prestatzea
Giro aproposa sortzea
Umeei oinarrizko baloreak transmititzea
Umeak errespetatu eta zaintzea
Garapen emozionala lantzea
Euskaraz hitz egin eta hau sustatzea
Gure kulturaren ezagutza transmititzea
Umearen explorazioa, autonomia bultzatzea
Umeen ezagutza handitzea
Umearen garapen erritmoa errespetatzea etab.
|
|
Umeak ondo bazkaltzen duela ziurtatzea
Garbitasuna mantentzea
Arauak errespetatzea
Janaria prestatzea
Umeak zaintzea
|
Testuan aurkitu dezakegun ebidentzia, honakoa da:
“Irakaslearen aldetik oso gustura, eredu, maitasuna, poztasuna, alaitasuna, lasaitasuna ditut gauza askoren artean berarenganako. Bestetik, klaseko kideekiko lotura handia identitatea hastea eta alaitasuna, bizia, freskotasuna bezalako emozioak bizi izan nituen. Agian, gehien bat emozio txarrak jantokiarekiko izan dira txikitan oso gutxi jaten nuelako eta asko tardatzen nuelako jaten, ez nintzen jatun ona.”
“Haur Hezkuntzan errutina eta tailerren bidez, elkarlana nagusi zen klasean.”
“giroa oso aproposa zen eta irakasleak ere lagundu zuen horretan.”
“Antolakuntzaren aldetik kritikatu beharra daukat ikastetxea, baita irakasle batzuen prestakuntza maila (bai klaseak emateko orduan, zein euskararen aldetik).”
No hay comentarios:
Publicar un comentario