Nire bizipenetan erakundearen jokamoldeak, ohiturak, arauak edota
zeremoniak agertzen dira, ikastetxearen kultura osatzen dutenak. Alde
batetik, ordutegia zegoen, sartzeko eta irteteko ordua adierazten
zuena: 09:00 – 12:00 / 15:00 – 17:00. Hari beretik, egunero
atsedenaldia zegoen, material kutxa bat eta hainbat kulunka zituen
patio batean.
Beste alde batetik, ikasturteko momentu desberdinetan ospakizunak
izaten genituen, hala nola, gabonak, Agate Deuna edo kurtso amaiera
ospatzeko. Egun horietan, familiek era aktiboan parte hartzen zuten
(jantziak prestatzeko, ekitaldietara joateko...), funtzionamendua
behar bezalakoa izatea ahalbidetzen zuena. Gainera, urtebetetzetan
eskolan bertan ospatzeko ohitura zegoen, urteak betetzen zituenak
besteentzako zeozer (gozokiren bat) ekarriz.
Erlijioari dagokionez, ikasgai hori ez zegoen ikasten genituen
edukien artean. Matematika, musika eta abar aipatu ditut bizipenean
baina ez erlijio. Haur Hezkuntzan ez nuen erlijio edo alternatiba
aukeratzeko hautabiderik, ez zirelako eskeintzen, ez bata ez bestea.
Halaber, ohiturak nahiko tradizionalak ziren eta irakasleen
jokamoldeak ez ziren oso berritzaileak. Ospakizunetan neskek gona
eraman behar zuten, eta mutilek, prakak. Era berean, boligrafoa
apurtu zitzaidan egunean irakaslearen kezka nagusia soinekoa
zikintzea zen, neskato bat txukun jantzita ezin zuelako arropa orban
batekin eraman. Gainera, bizipenean azaltzen denez, jarraitzen zuten
metodologia iraganean erabiltzen zena zen, ez txokorik edo jolas
librerik, baizik eta koadernoak eta ariketak. Ez zegoen Hizkuntza
Proiekturik, Agenda 21, Ingurugiroa Zaintzeko edo Hezkidetza
Proiekturik.
Hizkuntzaren aldetik, gaztelaniaz egiten zen dena. Euskara eta
ingelesez zenbakiak baino ez zizkiguten erakusten. Eskolaren kokapen
geografikoa aztertuz gero, familien artean gaztelania nagusitzen zela
ikus dezakegu eta, ez hori bakarrik, eskolan zeuden ia ikasle guztien
ama-hizkuntza gaztelania zen.
Lehen Hezkuntzara joan nintzenean, aldiz, ikasgai guztiak euskaraz
irakasten ziren, D ereduan nengoen eta. Bertan, familien ingurune
soziolinguistiko desberdinak aurkitu nituen, elebitasuna anitzagoa
baitzen eta euskara ama-hizkuntza gisa zuten ikasleak zeuden.
No hay comentarios:
Publicar un comentario